Monday, June 18, 2012

BAHAGIA berhak dmiliki setiap insan

assalamualaikum...

memetik lirik 'Tuhan berikan aku cinta':

Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa
Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina
Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta
Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta...

setiap dari kta berhak merasa bahagia, namun bukan setiap dari kta berpeluang merasa bahagia...bagi yang mempunyai pasangan yg ikhlas dan tulus, alhamdulillah bahgialh mereka, namun tidak kurang juga segelintir dari kta yang ditakdirkan Allah diuji dengan pasangan yg banyak membawa luka...Allah menguji kta dengan bermacam2 bentuk ujian...dletakkn kelukaan dalam hati agr dicari cintaNYA... saat hati cukup terluka drasa dunia tidak bersiang, hanya malam yg melabuhkan tirai...matahari tidak dirasai kehadirannya, hanya hujan yang menemani, begitulah muram hari2 yang dilalui...

luka yang dialami bakal meninggalkan kesan yg mendalam, hati menjadi keras dari menerima cinta, kasar bahkan diri tampak tidak bernyawa...terkadang, sentum menghiasi bibirnya, tp hanya Tuhan saja yg tahu luka yg dialami dirinya...wahai insan2 d luar sana, bertaqwalah kepada ALLAH, jgn dilukai hati insan2 yg jujur menyayangi diri kalian, jgn drosakkn hati2 yg dahulunya menaruh harapan...

ps: sayangilah mereka sementara mereka masih menyayangi anda krana tidak mustahil semuanya bakal berubah

*mood: layan lagu jiwang, kekeke

No comments:

Post a Comment